PENGARUH GREEN MARKETING DAN BRAND IMAGE TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI BUSINESS CENTER ALAMANDA DELTA SURYA

Authors

  • Putri Farikh Rizka Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo
  • Ragil Satria Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo
  • Laily Muzdalifah Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo

DOI:

https://doi.org/10.51903/jurnalmahasiswa.v4i4.504

Abstract

This study aims to analyze the effect of green marketing and brand image on the purchasing decisions of tupperware consumers at the Alamanda Delta Surya Business Center. The population in this study were all Tupperware consumers aged 17-58 years. The sampling technique used purposive sampling by taking 100 respondents. Data collection through distributing questionnaires. The data analysis method uses Multiple Linear Regression through the SPSS application version 21 for Windows. The results of the study show that partially Green Marketing has a positive and significant effect on Tupperware Purchasing Decisions, Brand Image has a positive and significant effect on Tupperware Purchase Decisions and simultaneously Green Marketing and Brand Image have a significant effect on Purchasing Decisions at the Alamanda Delta Surya Business Center.

References

Aldoko, D., & Yuliyanto, E. (2013). Dampaknya Pada Keputusan Pembelian Survei pada Mahasiswa Fakultas Ilmu Administrasi 2012 / 2013 Universitas Brawijaya yang Melakukan Pembelian Produk Tupperware ). 40(2).
Annisa. (2018). BAB III Objek dan Metode Penelitian. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(147), 1689–1699.
Ardini, R., & Fadli, F. (2019). Pengaruh Motivasi Kerja, Komitmen Organisasi, Disiplin Kerja, Dan Kepuasan Kerja Terhadap Kinerja Karyawan Koperasi. Jurnal Akuntansi, 7(1), 35–50. https://doi.org/10.33369/j.akuntansi.7.1.35-50
Ariani, M., & Rahmidani, R. (2020). Pengaruh Green Marketing dan Consumer Knowledge Terhadap Brand Image. In Jurnal Ecogen (Vol. 3, Nomor 4, hal. 572). https://doi.org/10.24036/jmpe.v3i4.10503
Arikunto, S. (2017). Metode Penelitian Metode Penelitian. Metode Penelitian Kualitatif, 17, 43.
Asnawi, S. K., & Wijaya, C. (2005). Riset Keuangan : Pengujian-Pengujian Empiris. Gramedia Pustaka Utama.
Damastuti, R. (2021). Pengaruh Green Marketing dan Pengetahuan Terhadap Keputusan Pembelian Kopi Starbucks di Pulau Jawa. 16(2).
Fabiana Meijon Fadul. (2019). Proses Produksi. 5–12.
Green, P., Dan, M., & Image, B. (2021). Tupperware Di Jalan Program Studi Manajemen Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Medan Area Medan Diajukan sebagai salah satu syarat untuk memperoleh gelar sarjana di fakultas ekonomi dan bisnis Universitas Medan Area.
Gunawan, C. (2020). Mahir Menguasai SPSS Panduan Praktis Mengolah Data Penelitian New Edition (G. D. Ayu (ed.); 1 ed.). Deepublish.
Hulu, V. T., & Sinaga, T. R. (2019). Analisis Data Statistik Parametik Aplikasi SPSS Dan Statcal: Sebuah Pengantar Untuk Kesehatan (J. Simamarta (ed.); 1 ed.). Yayasan Kita Menulis.
Ii, B. A. B., & Konseptual, T. (2008). Periklanan. 9–44.
Iii, B. A. B., Pendekatan, A., Penelitian, J., & Penelitian, P. (2014). Metode Penelitian. 1, 40–58.
Karlina, G., & Setyorini, R. (2021). Pengaruh Green Marketing terhadap Keputusan Pembelian dengan Brand Image sebagai Mediator. Management & Accounting Expose, 1(2), 56–65. https://doi.org/10.36441/mae.v1i2.90
Nailufar Sunu'an. (2019). Bab Ii Tinjauan Pustaka Citra Merek. https://digilib.sttkd.ac.id/1752/3/BAB%20II%20SKRIPSI%20-%20SUNU%27AN%20NAILUFAR_3.pdf, 6–23.
Nashrulloh, M. A. H., Budianto, B., & Wulandari, W. (2019). Analisis Pengaruh Green Marketing Mix Terhadap Keputusan Pembelian Lampu Led Philips (Studi Pada Konsumen Di Desa Kesiman Kecamatan Trawas). Ciastech, Ciastech, 1–10.
Pramesti, G. (2014). Kupas Tuntas Data Penelitian dengan SPSS 22 (1 ed.). PT. Elex Media Komputindo.
Priyatna, S. E. (2020). Analisis Statistik Sosial Rangkaian Penelitian Kuantitatif Menggunakan SPSS (J. Simamarta (ed.); 1 ed.). Yayasan Kita Menulis.
Santoso, S. (2019). Mahir Statistik Parametrik. Elex Media Komputindo.
Setiyawan, Y. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Citra Merek. 01, 1–14.
Siyoto, S., & Sodik, A. (2015). Dasar Metodologi Penelitian (Ayup (ed.); 1 ed.). Literasi Media Publishing.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (19 ed.). Penerbit Alfabeta.
Sujalu, A. P., Latif, I. N., Bakrie, I., & Milasari, L. A. (2021). Statistik Ekonomi 1 (Ulfa (ed.); 1 ed.). Zahir Publishing.
Suparyanto dan Rosad (2015. (2020). Institut Teknologi dan Bisnis. Suparyanto dan Rosad (2015, 5(3), 248–253.
Syahrazad, I. F., & Hanifa, F. H. (2019). Pengaruh Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Produk The Body Shop (Studi Kasus Pada Mahasiswa Universitas Telkom ) TAHUN 2018. 5(1), 65–73.
Syahrum, & Salim. (2014). Metodologi Penelitian Kuantitatif (R. Ananda (ed.)). Citapustaka Media.
Warsito, R. (2019). Green Marketing. Carbohydrate Polymers, 6(1), 5–10.

Downloads

Published

2022-12-15

How to Cite

PENGARUH GREEN MARKETING DAN BRAND IMAGE TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI BUSINESS CENTER ALAMANDA DELTA SURYA . (2022). Jurnal Mahasiswa: Jurnal Ilmiah Penalaran Dan Penelitian Mahasiswa, 4(4), 16-39. https://doi.org/10.51903/jurnalmahasiswa.v4i4.504